onsdag 23 december 2009

god jul mormor

Just nu när jag skriver denna meningen är det en minut kvar till klockan slår tolv och det är julafton. Nu är klockan slagen tolv. Nu är det julafton. Utan dig. Så vad säger man, god jul med blicken upp mot himlen. När jag och mamma stog i köket innan sa jag till henne att det är första julen utan dig. Mamma svarade ''jag vill inte ens tänka på det''. Nu är det bara vi andra kvar mormor, alla vi andra. Det är bara du som fattas. Av alla oss är det bara en som fattas. Tror du morfar sitter där hemma nu och önskar dig god jul? Eller han kanske ligger och sover. Tänkte inte på att klockan var så mycket. Snart halv ett. Jag sitter och lyssnar på deprimerande musik och tänker på livet. Livet som jag har levt och livet jag har kvar att leva. Mamma har gjort sillen du alltid gjorde. Det är svårt att se skärmen nu, tårarna bara rinner ner. Jag orkar inte tänka mer på det nu, vi ses imorgon i kyrkan klockan 11 :) jag älskar dig

Inga kommentarer: