tisdag 15 september 2009

7 himlen

Skolan idag har varit ganska lugnt. Fjantat med karl-martin hela dagen, den killen är något över det vanliga. haha. När jag hoppar av tåget och kommer upp på gatan ser jag eran bil, morfar är här. Han åt och pratade med oss och ska snart köra matilda till hennes träning. Vi satt och pratade låtar till begravningen igår. Hör du? Bestämmer låtar till begravningen. Vi väljer låtar som påminner om dig och som du älskade, så vi alla kommer sitta och gråta till ännu mer i kyrkan. Jag hatar det. Hade man fått välja om man velat gå på begravningen hade jag valt att stå över. En begravning är till för att säga hejdå. Jag vill inte säga hejdå till dig mormor, jag vill ju leva med dig föralltid. Sen säger man inte hejdå till någon som inte kommer vara där? För du kommer ju itne vara med på begravningen, du är ju inte hemma, du har ju rest bort. Du kommer inte hinna hem till begravningen, tur för dig mormor. För begravningar är inte roliga. Idag har du varit borta i fem dagar, var är du?

Inga kommentarer: