tisdag 15 september 2009

free fallin'

Ibland är dagen bra, ibland är dagen dålig. Ibland har man kul, ibland inte. Jag kan gå och vara glad i skolan och skratta med mina kompisar. Men så ser jag något, något som påminner om dig så faller allting. Det faller inte på plats, det faller isär. Jag hatar att inte ha kontroll över mitt liv, att inte veta var jag är på väg här i världen. Ska jag släppa allting, eller fortsätta framåt. Ibland känns inget lönt, ibland mår jag skit. Eller jag mår alltid skit, men det är inte alltid jag visar det. Jag har på fem dagar, lär mig att fejka ett leende riktigt perfekt. För man kan inte gå runt med sin ledsna min hela dagarna, för då kommer alla bara undra. Då blir mamma ledsen och pappa orolig. Allt som igentligen behövs är leendet, men hur lätt är det att le när man inte har något att le åt? Ingenting man kan glädjas över eller känna lycka för. Misstolka mig inte, jag mår bra och jag är lycklig. Men en stor del av mig är i hevetet, eller i himlen borde jag säga eftersom det är där du är mormor. Det är väl dit du har rest? Och du fick bara tag på en biljet utan retur..

Inga kommentarer: