måndag 15 juni 2009

vila i frid

Jag satt och läste lite bloggar och kom in på minnesbloggen till therese, flickan som blev mördad av ett par kompisar. Även om det inte är något som berör mig, kan jag inte förstå dom, men jag känner ett medlidande och tårarna på mig föll ner för kinderna.

Att någon kan ta ett oskyldigt liv, är inget jag förstår. Dom har inte bara förstört hennes liv, utan även kompisarnas, familjen och alla bekantas liv också. Hur ska dom kunna överleva här nere på jorden, när hon är i himmelen?

Hennes kompis skriver i bloggen ''Jag hoppas ett erkännande kommer fram snart och att de får de straff de förtjänar. Skönt ändå att dödsstraff inte existerar i Sverige.Jag vill inte att de ska följa efter dig till det stället du nu hamnat på. Låt dig nu få vila i frid och en otrolig fred.''
Just där, kan jag faktiskt tänka mig att det är bra att inte ha dödsstraff i sverige. Men sen åt andra sidan, dom som gjorde det, hamnar nog i helvetet.

Läs minnesbloggen: http://www.minneavtherese.blogg.se/



Hennes kompisar skriver att det var hennes låt, att hon alltid blev så glad av den. Men att dom nu ser låten med en annan mening. Den påminner nu om henne

Inga kommentarer: