söndag 5 april 2009

your guardian angel

''I was waiting, for the day you'd come around. I was chasing, and nothing was all I found. From the moment you came into my life, you showed me what's right''

Sega jävla söndag. Allt går sakta och inget blir som man vill! Jag har i princip inte gjort någonting vettigt idag, förutom lagat mat och kollat en barnfilm från 1998.

Jag känner bara för att gå under jorden i sisådär ett dygn eller liknande. För just nu fungerar ingenting, så snälla bli måndag och låt mig komma på fötter igen. Jag menar, jag kan ju inte sitta och lyssna på frizon musik och ligga vaken hela natten av tomhet hela livet. Någongång måste allting komma till rätta och fungera för mig. Det kanske inte sker just nu, men någongång händer det väl mig lika mycket som alla andra. Sen kan ju inte Caroline vara borta från alla sina vänner som saknar henne här hemma hela tiden. Hon måste ju också komma hem, men hur ska jag kunna hjälpa henne? Det är något jag funderar på varje dag, men jag kommer aldrig fram till någon bra ide. Jag måste nog snart åka och hälsa på henne och berätta för henne hur mycket jag älskar henne. Jag vet att jag babblar, men det är i princip det jag är bäst på

Imorgon ska jag ut och springa tills mina ben inte bär mig längre, bort från allt i en timme eller två. Bara koppla bort allt och vara för mig själv. Jag täcker allt med smink och ett leende, men hur bra mår jag igentligen på insidan? Det är ingen som ser eftersom jag inte berättar eller visar det för någon. Men någon dag måste jag nog sätta mig ner och gråta ut, jag kan inte förklara mina känslor i mina texter i den ''privata'' boken så mycket längre. Där är det ingen som ser och ingen som kan hjälpa. Sen ska jag ta mig till Kvidinge, för att andas ut och känna mig säker och omtyckt

Inga kommentarer: