söndag 14 februari 2010

en helt vanlig dag

Alla hjärtans dag. Det är nästan otroligt vad många bryr sig om den dagen. Köper presenter, planerar dagen, klär upp sig fint och säger att man älskar någon. Varför undrar jag? Vad är det med denna dagen som är så speciell mot alla andra dagar? Jag älskar ju inte min mamma mer idag än vad jag gjorde igår då det var en helt vanlig dag. Jag klär inte mig snyggare idag än vad jag gjorde för en vecka sen. Jag har inte köpt en ända present och jag har inte planerat min dag annorlunda idag mot alla andra dagar. Idag har jag vaknat upp hemma hos krille, sen åkte jag hem, la in alla mina kläder i garderoben som jag igår hade lagt ut på min säng eftersom jag ska sälja vissa saker. Sen tatuerade pappa mig, efter det duschade jag, sen åt vi tacos med morfar, sen hemmabakade semlor och kollade Gordon Ramsey. Sen borstade jag tänderna, skriver nu ett blogginlägg som är ganska trist och snart ska jag läsa snabba casch. Detta har varit en helt vanlig dag, precis som alla andra dagar. Eftersom jag älskar min familj, mina vänner och mina betyg lika mycket idag som jag gjorde igår, som jag gjorde den 3 januari och som jag gjorde den 13 december. Varför ska man leka att man älskar någon lite extra en dag om året? Varför ska man pynta alla fönster med hjärtan och ge varandra en ask choklad bara för den 14 februari heter ''alla hjärtans dag'' i almenackan?

Inga kommentarer: