tisdag 24 november 2009

får folk aldrig nog?

Ja, jag deckade runt niotiden på avslutningsfesten i 9an. Vi började spela pyramiden och jag satt ner hela tiden. Tillslut blev groggarna starkare och starkare. När jag reste mig upp slog det på som fan och jag gick från nykter till full direkt. Marcus satte sig med mig på gräset, jag spydde som fan. Inte ner mig själv, utan längst hans byxor. Jag har tackat Marcus och efter den kvällen insåg jag att jag hade en jävligt bra vän. Vi spenderade hela sommarlovet med varandra. Han, jag och Simon. Pappa hämtade mig vid tio, jag fick mitt straff. Utegångsförbud i en månad på sommarlovet. Han höll det jävligt skarpt. Det var björket, i november. Jag hade inte ätit på hela dagen. Åt lite kycklinglasagne hemma hos frida innan alla kom på förfest. Drack alltså mer än jag åt. Korkat som fan, eftersom jag vet att fyllan slår på fortare då. Jag blev hemkörd och vaknade på golvet halv fem, mamma satt och stirrade på mig. Jag fick inte lägga mig i sängen, utan jag låg på en filt på golvet. Hårt som fan och kallt, men jag hade mig själv att skylla. Jag fick inte gå på Lussevakan som jag hade tjatat om i ett halvår.

Att jag blir kallad Hora det vet jag om. Att jag inte tar betalt för att ha sex vet jag också. Så fort man hånglar med någon på en fest eller träffan en kille för att umgås är man en hora. Det är så jävla konstigt. Jag hånglar med vem jag vill, för det är jag ingen hora. Alla fyllestrular, alla har hånglat med fler än en under en kväll. Ja, jag har haft sex med pojkvänner och ja, jag har haft sex med en av mina bästa vänner. Sen vet jag om att det går rykten om att jag har haft sex med andra personer. Men rykten startar man för att man är avensjuk eller för att man inte vet hur det ligger till. Jag fick en jävla massa anklagelser över att jag hade snott någons ''pojkvän'' när jag var på klippanfestivalen. Jag och mina kompisar blev en aning chockade eftersom jag inte hade en ända pojkvän under hela sommarlovet. Jag pratade med den s.k. ''pojkvännen'' och han skrattade och sa att tjejen som anklagade mig har sagt så till alla tjejer han snackat eller pussat under ett halvår. Jag har 1050 kr i månaden från mitt studiebidrag, några övriga summor utöver det har jag inte. Så ryktet Hora kan ni skippa. Min mamma vet om alla jag hånglat med, så för henne är det liksom ingen nyhet att jag har hånglat med över 100 personer.

Några andra påstående ni vill att jag ska föklara eller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

hur kan du bli irriterad på människor som påminner dig om dig själv?
att du ens kan jämföra dem på festen med dig förstår jag inte. När du skrev detta inlägget,
insåg du inte precis att du var 1000 gånger värre för två år sen?

tycker att du framställer dig som ännu mer korkad nu än innan.

sofija sa...

Men du dömde dem som vart på festen. sen skriver du att du har varit lika dan till och med värre.
Jag kan dock hålla med att rykten är så sjukt överdrivna.

Detta är första gången jag kommenterar..

what about me? sa...

Det är ju så att tjejerna som var på festen inte bara festat den gången om du fattar vad jag menar? Jag har ju träffat på dom andra gånger och hört av vänner som var på samma fest som dom. Dom får bete sig precis som dom vill, det är inte mitt problem. Det tråkiga är bara att det ska behöva vara så.

Anonym sa...

"Men rykten startar man för att man är avensjuk eller för att man inte vet hur det ligger till" va fan startar du då en massa ryckten där va inga som spydde ner sej. ja där va dom somspydde men va fan de händer låt dom va du va lika dan när du va lika gammal de va ja med för ja spydde med på avslutningsfesten. och att vi tog av killarnas tröjor skitsnacka de va dom själva och de va vi tjejer som dansade med varandra sen kom killarna och dansa och hade kul. de är inte ett barn kalas bara för att man har kul och dansar då är de ett kalas att gå til björket också tex snälla bara sluta klaga på alla andra för som du själv skrev i texten "Men rykten startar man för att man är avensjuk eller för att man inte vet hur det ligger till" //Alexandra p

emilia sa...

Det är inget snack om att det bara är femton åringar som kommenterar tillbaka till amanda's inlägg?

Ena stunden har det inte hänt någonting, nästa stund "är det sånt som händer". Tror ni får ta och bestämma er lite..

Det är klart att sådant händer någon gång, men man borde veta sin gräns Innan man dricker. Inte efteråt?!