måndag 19 oktober 2009

the cure

Somnade inte förens vid tolv igår, för sent för en skoldag. Men jag kunde inte sova eftersom jag hade sovit på dagen. Osmart, men skönt. Vaknade i tid ändå, åkte till skolan. Men den blev kort. När allt var klart och så, satte jag mig och börjadde planera min inlämning, skrev lite på min ''salt'' uppgift. Vid ett åkte jag, mamma och lillebror hem till morfar. Pratade om alla sakerna man måste fixa efter mormor. Det tar så hårt på en när man ser alla hennes saker hela tiden. Skjortorna han har tvättat, hennes tavlor och praten om hur hon ''var''. Hon ''var'' inte, hon ÄR. Hon är fortfarande min mormor, hon är fortfarande en del av detta livet. Bara det att hon inte syns. Hon kommer aldrig ''vara'' hon ÄR! Och det är precis det, min inlämning ska handla om. Vi ska skriva om hjältar och mina sidor kommer fyllas av min mormor. Alla ser väl inte henne som en hjälte, men jag gör det. Det är huvudsaken. Batman, catwomen och superman. Lika bra som min mormor. Bara i olika ögon.

Inga kommentarer: