söndag 25 januari 2009

mitt hjärta

Min bästa vän Caroline var med om en trafikolycka för lite mer än 6 veckor sedan, det är svårt. För fram tills nu så har det varit vi emot världen, vi har i princip växt upp tillsammans. Och nu är hon ensam. Jag önskar att jag skulle kunna prata med henne om det, bara säga att jag älskar och saknar henne. Om jag kunde, så skulle jag gå vart hon än gick. Långt upp eller långt ner, bara där hon går.

Allt vi har gjort med varandra har betytt så mycket för mig, jag kommer nog ihåg precis allt. Inte en ända gång har vi bråkat och det är det som är så bra med Caroline, för hon är så säker. Vill hon någonting så gör hon det, det kvittar vad det är. Ger hon sig bara fan på att hon ska klara det så gör hon det! Caroline har heller aldrig varit ''tjejen som gillar barbie'' när hon var liten. Nej det skulle vara innebandy och cykling. Hennes favorit färg är absolute inte rosa och hon har nog provat alla hårfärger och frisyrer som finns. Och hon passar i ALLA!

Det går inte en dag utan att jag tänker på henne och även saknar henne. Men varje gång jag gör det så kommer jag och tänka på allt vi har gjort tillsammans, hennes leende, hennes underbara skratt och hennes chipspåsar. Kanske lite underligt att jag tänker på hennes chipspåsar, men jag tror hon vet hur alla smakar och jag vet vilken påse som är hennes favorit. Hon brukar ofta säga att om man äter en ''light vara'' kan man äta mycket mer eftersom det är hälften så lite fett, haha. Det är Caroline i ett nötskal - men hon är min favorit ändå.

Vi har inte alltid behövt vara med varandra för att finnas vi varandras sida. Vi har haft perioder då vi inte varit något med varandra men jag vet att hon alltid finns där och hon vet att jag finns där för henne. Det behövs inte så mycket ord, vi förstår varandra ändå. Caroline är som en stjärna för mig, i mina ögon är hon den som lyser starkast och längst. Hon lyser även föralltid, man ser det inte på dagen men på natten kommer hon och tar över mina drömmar.

Aldrig borta, aldrig glömd. Det är i mitt hjärta hon finns.
Alltid nära, varje dag. Hon är med mig i varje steg jag tar
Även om vi inte är med varandra just nu, så vet jag att hon alltid kommer finnas i mitt liv. Som en syster, min bästa vän, hon är det bästa som finns
Jag älskar henne <3

Inga kommentarer: