måndag 31 augusti 2009

Kan man vara kär i en yngre kille?

Killar kan ju ha yngre tjejer, men man tjejer ha yngre killar? Det sägs ju att dom är omogna, men vad sägs det om oss? Vad gör att vi itne är omogna för äldre killar? Det finns killar som är mogna fast dom är ett år yngre. Sen, tänk vi då. Vi var ju precis lika omogna som dom för ett år sen. Där vi står idag, kommer dom stå. Där vi stod för ett år sen, står dom idag. Det finns inget som säger att dom är omogna, det finns inget som säger att vi är mogna. Det finns både tjejer och killar i alla åldrar som är mer mogna än andra och på det andra hållet. Är man 17 och har en kille som är 15, man själv går gymnasiet och killen på högstadiet. Det känns lite fel. Men går du på gymnasiet och kille lika så, funkar väl det?

Tankar som jag har, som det diskuteras mycket om. MEN, en kille som går på högstadiet måste inte vara mogen. Så ska det va, ska det vara riktigt. Seröst, moget och inget skämt. Kul kan man ha, men inte med dockor

2 kommentarer:

sofie sa...

Det sägs ju att tjejer blir mognare tidigare än killar, därför de brukar fungera med äldre killar och yngre tjejer. Men min pojkvän är ju ett år yngre än mig, och det har fungerat kanon i snart 9 månader. Så det är ju från person till person. Men väldigt många yngre killar är väldigt omogna, men de finns några undantag som är bättre än äldre killar! haha

Och jag har läst i veckorevyn elr någon sån tidning att allt fler tjejer väljer yngre killar, så de börjar ju bli mode också säger dem ;) haha.

emilia sa...

Precis som tjejen under kommenterat, det här med att det sägs att killar är ungefär "två år yngre" än tjejer i huvudet. Och jag tror att det stämmer?

Jag och min familj diskuterade faktiskt detta ämnet i bilen nu på väg hemifrån Malmö. Och jag sa det att jag själv inte skulle kunna vara med en kille som är yngre än mig själv, då jag ser yngre killar som barnrumpor. Eftersom om jag kollar på killar i min egen ålder, är de fortfarande 14 i mina ögon!?


Sen skiljer det sig såklart från person till person, vissa mognar fortare än andra och vissa stannar till lite. Men för det mesta är yngre killar "omognare" än yngre tjejer. Det är därför mycket vanligare att en tjej har äldre killar, än tvärtom..